ABS 024-025-026
GENEL TARİF
Uluslar arası standartlara uygun otoyol, expresyol, devlet ve şehiriçi yolları için çok amaçlı (ikaz, uyarı, emniyet ) ABS polimerden mamul prizmatik reflektör lensli trafik yol butonudur.
TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Materyali |
Metil metakrilik malzeme |
Ebatları |
100 * 100 mm. |
Kalınlık |
20 mm. |
Gövde Rengi |
Beyaz |
Uygulama |
Beton veya asfalt yüzeye yapıştırılarak monte edilir. |
Opsiyonel Renkler |
Beyaz, mavi, kırmızı, sarı, sarı-kırmızı |
Yön |
Çift yönlü |
Kullanım Alanları |
Otoyol, ekpresyol, devlet ve şehriçi yollar |
Kullanım Amacı |
İkaz, uyarı, emniyet |
Ankraj Özelliği |
Ankrajsız |
ANA GÖVDE :
Bu spesifikasyon asfalta veya betona uygulanmak üzere dizayn edilmiş, kalıcı, aşınmalara dayanıklı, geceleri görünebilir ve uzun ömürlü olacaktır.Buton, yüksek darbelere ve iklim koşullarına dayanıklı ABS polimerden imal edilecektir. Uzun süre gece performansı sağlayacak, aşınmalara dayanıklı, reflektif bir parçası olacaktır.
Renk : Butonun gövdesi beyaz, sarı, mavi veya yeşil; reflektif kısımları ise talebe göre beyaz, sarı, kırmızı, yeşil veya mavi olacaktır.
Boyutlar |
Yükseklik |
0.625±0.050 in. (15.88±1.27 mm.) |
Genişlik |
4.00±0.50 in. (101.6±12.7 mm.) |
Uzunluk |
3.50±0.50 in. (89.2±12.7 mm.) |
Test Şartları : Aksi tarif edilmedikçe, tüm numuneler testten önce 24 saat 23ºC±1ºC sıcaklıkta ve 50%±4% nemde bekletilecektir.
Reflektive Değerleri : Standart bir butonun kalite kontrolunun yapılması için kullanılacaktır. Beyaz, sarı, yeşil, mavi veya kırmızı butonlar ASTM S809’a göre ölçülendiğinde Tablo 1 ve Tablo 2 de belirtilen reflektif değerlere sahip olacaklardır. Reflektif aydınlatma değeri (R1) milikandela/lüks olarak ifade edilir. Bir kandela/lüks 10.76 kandela/footkandela’ya (Amerikan ölçü birimi) eşittir.
Tablo 1, Minimum R1 değerleri
Giriş açısı β2 |
0° |
±20° |
Gözlem açısı |
2° |
2° |
Minumum R1 (cd/fcd) |
3.0 |
1.2 |
Minumum R1 (mcd/lx) |
279 |
112 |
Tablo 2, Renk çarpım faktörleri
Renk |
Beyaz |
Sarı |
Kırmızı |
Mavi |
Yeşil |
Çarpma K.sayı |
1 |
0.6 |
0.25 |
0.1 |
0.33 |
Refletivite Performansı :
Standart yol ve araç koşullarında butonun aydınlatmasıdır. Bu özellik genellikle “Refletivitenin Sürücünün Geometrisi” diye anılacaktır. Simulasyon yapılarak elde edilen ölçümlerde tüm geometrik açıların, dönme açısı dahil, prizmatik reflektif merceklerin değerlendirilmesinde dikkate alınacaktır. Butonlar ASTM E809 a göre ölçülendiğinde başlangıç reflektivite değerleri tablo 2 ve tablo 3 e uygun olacaktır.
Tablo 3 te giriş açıları, dönme açıları ve standart bir araçtaki sürücü için aracın sol tarafındaki şeride yerleştirilen butona ait gözlem geometrisi belirtilmiştir. Ölçülen her değer sol ve sağ fardan gelen ışığın geri yansıtmalarının toplamıdır. Test düzeneği ve geometrisi Şekil 1 de gösterilmiştir.
Tablo 3 “Sürücü geometrisi
MESAFE
|
FAR IŞIĞI |
GÖZLEM AÇISI ( ) (derece) |
DÖNME AÇISI ( ) (derece) |
GİRİŞ AÇISI
(β ) |
MİNİMUM
R1(mcd/lux)
Sol+sağ |
Feet |
metr |
β1 |
β2 |
100 |
30 |
Sol
Sağ |
0.95
2.91 |
19
-72 |
-2.0 |
-1.6 |
40 |
300 |
91 |
Sol
Sağ |
0.35
2.90 |
24
-69 |
-0.7
1.4 |
-0.5
-1.0 |
350 |
500 |
152 |
Sol
Sağ |
0.22
2.53 |
24
-68 |
-0.4
0.8
|
-0.3
-0.6
|
600 |
Reflektif Renkleri :
Renkler 1931 CIE kromatiklik diagramı baz alınarak 0,2 gözlem açısı ve 0° giriş açısında ölçüldüğünde tablo 4 ve şekil 2 de belirtilen değerler arasında yer alacaktır.
Tablo 4, Reflektivite Renk Koordinatları
|
Beyaz |
Sarı |
Kırmızı |
Yeşil |
Mavi |
Nokta |
x |
y |
x |
y |
x |
y |
x |
y |
x |
y |
Numarası |
1 |
0.310 |
0.348 |
0.545 |
0.424 |
0.650 |
0.330 |
0.009 |
0.723 |
0.039 |
0.320 |
2 |
0.453 |
0.440 |
0.599 |
0.439 |
0.668 |
0.330 |
0.288 |
0.520 |
0.160 |
0.320 |
3 |
0.500 |
0.380 |
0.609 |
0.390 |
0.734 |
0.265 |
0.209 |
0.395 |
0.160 |
0.240 |
4 |
0.500 |
0.380 |
0.597 |
0.390 |
0.721 |
0.259 |
0.012 |
0.494 |
0.183 |
0.218 |
5 |
0.440 |
0.380 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
0.088 |
0.142 |
6 |
0.310 |
0.283 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Aşınmaya Karşı Direnç : Butonun reflektif aydınlatma değerleri tüm mercek alanı ASTM D968 e göre 1600 gr.lık düşen “silica carbide”a maruz bırakıldıktan sonra ölçülür. Minimum reflektivite değerleri tablo 1,2 ve 3 e uygun olacaktır.
Isıya Direnç : Buton 12 saat 145 °F ± 5°F (62.7 °C±2.5 °C) ısıya maruz bırakıldıktan sonra tablo 1,2 ve 3 teki değerleri koruyacaktır.
Darbe Direnci : Butonun gövdesi ASTM D2444 Tup A’ya göre 1000 gm.lik bir ağırlık 1 metre yükseklikten bırakıldığında herhangi bir çatlama veya kırılma göstermeyecektir.
Suya Karşı Direnç : Buton 10 dakika 145 °F ± 5 °F (62.7 °C ± 2.5 °C) sıcaklıkta tutulduktan sonra 10 dakika süresince 70 °F ± 5 °F (21 °C ± 2.5 °C) sıcaklıktaki suyun içine batırılacaktır. Daha sonra buton sudan çıkarılacak, yumuşak bir bezle kurulanacak, merceklerin arkasına su kaçıp kaçmadığı kontrol edilecek ve ASTM E809 a göre reflektivite ölçülecektir. Elde edilen değerler tablo 1,2 ve 3 teki gibi olacaktır.